|
Callimachi Manes et Coi sacra Philitae,
in vestrum, quaeso, me sinite ire nemus.
primus ego ingredior puro de fonte sacerdos
Itala per Graios orgia ferre choros.
dicite, quo pariter carmen tenuastis in antro
quove pede ingressi? quamve bibistis aquam?
ah valeat, Phoebum quicumque moratur in armis!
exactus tenui pumice versus eat,
quo me Fama levat terra sublimis, et a me
nata coronatis Musa triumphat equis,
et mecum in curru parvi vectantur Amores,
scriptorumque meas turba secuta rotas.
quid frustra immissis mecum certatis habenis?
non datur ad Musas currere lata via.
multi, Roma, tuas laudes annalibus addent,
qui finem imperii Bactra futura canent.
sed, quod pace legas, opus hoc de monte Sororum
detulit intacta pagina nostra via.
mollia, Pegasides, date vestro serta poetae:
non faciet capiti dura corona meo.
at mihi quod vivo detraxerit invida turba,
post obitum duplici faenore reddet Honos;
omnia post obitum fingit maiora vetustas:
maius ab exsequiis nomen in ora venit.
nam quis equo pulsas abiegno nosceret arces,
fluminaque Haemonio comminus isse viro,
Idaeum Simoenta Iovis cum prole Scamandro,
Hectora per campos ter maculasse rotas?
Deiphobumque Helenumque et Pulydamantis in armis
qualemcumque Parim vix sua nosset humus.
exiguo sermone fores nunc, Ilion, et tu
Troia bis Oetaei numine capta dei.
nec non ille tui casus memorator Homerus
posteritate suum crescere sensit opus;
meque inter seros laudabit Roma nepotes:
illum post cineres auguror ipse diem.
ne mea contempto lapis indicet ossa sepulcro
provisumst Lycio vota probante deo.
|
Проперций Секст (Sextus Propertius) (ок. 50 до н. э. - ок. 15 до н. э.), римский поэт. Основная тема любовных элегий Проперция (всего 92, объединены в 4 книги) — страсть к возлюбленной, полная огорчений и скорби. Послеантичное содержание понятий «элегия», «элегический» сложилось под воздействием Проперция. Со временем любовная тема сменяется у Проперция мифологическими сюжетами, идеализацией житейских устоев и старинных римских доблестей. В любовную элегию входит мотив супружеской любви и верности. Для стиха Проперция показательны резкая смена мыслей и настроений, умышленная неясность выражений, обилие мифологических деталей и намёков. У него учились Овидий и многие римские поэты 1 в. н. э. В средние века Проперций был забыт, интерес к нему возродился лишь со времени Ф. Петрарки. В России к творчеству Проперция обращались К. Н. Батюшков, А. Н. Майков, А. А. Фет.
БОЛЬШАЯ СОВЕТСКАЯ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
|